Allergisk

Så här såg Klara ut i måndags efter hon ätit/smakat Sempers Banangröt.
(det syntes lite dåligt på den här bilden, och vad är det med denna unge som bara blundar på bilderna?Men söt ändå:-)
Allergisk
Alldeles röd runt munnen och hakan blev hon.
Tisdag skulle vi ändå till "Barn" på sjukhuset för återkoll av Izas eksem.
Väl där fick vi lite nya salvor till Iza, för hon hade ett fult eksem på magen, men som nästan är borta tack vare kortisonet(Kenacutan)

Visade upp Klara för läkaren, för hon har lite röda eksemfläckar vid halsen och på axeln+att jag berättade om gröten.
Så vi fick pricktesta Klara för ägg och mjölk(komjölksprotein)
och det blev röda prickar på båda.
Jag blev ganska paff måste jag säga, och en stor prick på mjölken blev det oxå.

Så att nu så länge jag ammar,vilket jag tänkt göa några månader till(tills hon är 10-12mån tippar jag)
så måste jag äta helt mjölk &äggfritt.
Så det har blivit en totalomställning här hemma, vad jag kan och inte kan äta.
Dyrt blir det oxå med specialkost.
Tur att jag lagar  den mesta maten från grunden, och att jag gör egen barmat.
Men det gäller att lusläsa alla innehållförteckningar.
Förhoppningsvis växer mjölkallergin bort vid 2-3årrs ålder för Klara, och ägg vid 6 år.
Skönt iaf att det upptäcktes i tid.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback