Ica Maxi

Har ju kommit hit upp till norr.
Så efter sjukhusbesöket(och ett besök hos Sofia i Rutvik, där 3-åringarna lekte av sig)
så for vi och handlade på Ica Maxi.
Riktigt kul att gå där när det fanns leksaker, kläder och skor och sånt.
Iza fick ett "doktorsset" i plast, hon var helnöjd.
Önskar att vi hade haft mer tid att gå där, men vi var tvungen att skynda oss hem, för jag skulle på en föreläsning om hälsa kl 19 på kvällen.

Den var rätt bra, men inte så mkt nytt(för mig iaf)
Farmor min  kanske lärde sig nåt nytt:)
Kan säga att jag var helt slut i huvet på tisdag kväll, det snurrade bara runt om denna mjölk & äggallergi.
Onsdag hade vi luuugn hemmadag.
Torsdag promenerade vi till stan , var på bibblan och lånade lite nya barnböcker,hämtade ut salvor åt Iza, och så köpte vi present åt grannen, Izas kille Sebastian som fyllde 3 år.
Så det var 3 -årkalas på kvällen, men jag fick vara utan tårta då jag inte kan äta grädde nu(rena dieten det här med att äta mjölkfritt:)

Fredag-Öppna förskolan, Iza fick leka och jag "snacka skit" med andra mammor.
Övning och bus i hallen på fredagkväll:)
(försökte klippa Izas lugg förra veckan, det gick hyfsat bra, men helt rak blev den nog inte)
Tjejerna

Lördag-Det blåste nåt så fruktansvärt här, så jag trodde taket på altanen skulle lyfta.
Hu, det gick knappt att gå ut.
Så det blev att städa och dona på inne.Marcus skulle egentligen ta Iza till badhuset, men då var han inte i form för det(grrr)
Så nu har han lovat att de ska fara på onsdag om han inte åker på att jobba då förstås.
PÅ kvällen var det skit på tvn så jag färgade håret istället när ungarna somnat vid kl 21,30.

Söndag-Marcus har jobbat idag kl 7-13(och han vet inte om han får nå jobb till veckan, ganska påfrestande det här med att "springvicka")
Vi bakade Morotsfrallor, och Moccarutor idag, och var sen och lekte med Sebastian.

Klara står för fullt och gungar på alla fyra, men hon tar sig inte framåt än, snarare bakåt:)
Och sitta har vi tränat på , så nu törs jag lämna henne sittande utan att hon tippar direkt.
Gungar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback