Annandagpåsk

Skitväder idag oxå, snö och regn:(
Så det blev inte att vara ute,.
Så på fm bakade jag Rågfrallor och sen for jag å simmade, men det var så mkt folk på badet bara.
Tänkte sen fara och sätta ett ljus på mammas grav, men det var ingen ide' när det regnade.(skäms nästan över att jag inte varit till graven sen i julas)

I kväll var pappa och Inga-Britt här på middag, Lasagne hade jag gjort, gott var det om jag får säga det själv:)
Sen åt vi en jättegod efterrätt som jag hittat på ica.se.
Sött och jättegott var det:)

Har verkligen syndat och ätit mkt snask och must och sånt ihelgen.
Till veckan är det hårdare tag, har sagt det till Iza oxå, inga kakor under veckan utan bara frukt:)


Ananas med kokostäcke

Portioner:4-6

Ingredienser
1 burk ananas i skivor(820g)
75g smör el marg(ev mjölkfritt)
1-1½ dl strösocker
2½dl kokos
2msk mjölk(ev havremjölk)
(2 msk maizenaredning)

Tillagningstid: Över 20 min
Svårighetsgrad: Medel


Gör så här
Låt ananasskivorna rinna av, Lägg dem på ett ugnssäkert fat.

Smält matfettet i en kastrull. Tillsätt övriga ingredienser och sjud på svag värme under omrörning tills smeten tjocknar.(jag använde inte maizena)

Häll kokossmeten över ananasen grädda i 250° i ca 5 min.
Servera med vaniljglass.



Kommentarer
Postat av: Marie

Visst är det depprimerande med dehär skitvädret! Jag hoppas på sol i dag iallafall!!!

Postat av: Lene

Var det efterrätten som du lagt ut receptet på? Verkar vara jättesmaskig ju, ska testa den!

2006-04-19 @ 13:02:11
URL: http://delene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback