Så var det söndag

Jag tycker faktiskt om söndagar, rätt skön dag då man bara kan slappa eller pyssla på hemma.
(iaf nu när jag är föräldraledig tycker jag ¨så:)

Igår kände jag mig så fruktansvärt trött.
Hade varit och simmat på dan,och sprang en sväng på stan för att se om jag kunde fynda inneskor till mig & Macke på Domus, men det var så urplockat.
Dammsög& skurade både uppe& nere sen, kanske därför jag kände mig så trött sen på kvällen, + långpromenad i blötsnö med vagnen till stan 2   dar på rad.

Så jag hade planerat en kväll i lugn och ro framför tvn och äta lite godis.
Visst det blev det, men inte lugnt, för IZa & Macke surrade så mkt, och Iza blev trött och gnällig, och vaknade sen flera gånger under kvällen, och då är det bara mamma som duger.

Fick ont i magen sen av chipsen jag åt, så till slut vid 23-tiden gick jag och la mig framför tvn upp ei sovrummet, och det var så skönt.

Idag snöar det igen, riktigt slaskväder.
Så jag har  blivit tvingad att dansa med Iza, nu studsar hon på för sig  själv till "Bamses dunderhitz"
Klara sitter och leker med plastdjuren och vinkar.(se nedan)
Ska roa mig med att sätta om lite blommor sen när Kalra sover middag, för det går inget bra att göra sånt med en unge klängandes runt bena, eftersom hon inte kan stå el gå än.

Har fått bakläxa(igen) från HSB att skriva om en del protokoll från våra föreningsmöten, hu vad jag känner mig less på det, har precis skrivit färdig tpå onsdagens möte, å det är så himla svårt att formulera sig så att allt blir rätt.

Å en till sak att gnälla över, min stavmixer har gått sönder, den slutade bara funka. Suck!

dans
vinkar


Kommentarer
Postat av: Åse, Melker & Alfred

Vad fint det har blivit här då!

Trist med snöslask. Hoppas snön försvinner snart uppe hos er oxå. Här har äntligen snön smält bort och Melker har tagit fram cykeln igen. Som han har längtat...

Kramis
Åse, Melker & Alfred


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback