En positiv och en negativ sak

Vi börjar väl med att gnälla:)
Båda töserna är förkylda.Kände nästan på mig att det skulle hända nu när de är färdiginskolade på dagis, suck.
Iza blev det redan i torsdags, så hon har fått ta det lugnt i helgen och är mest snorig,lite hostig, men klarar nog dagis.(de tär fler som går trots snoriga näsor)
Men nu har det börjat bubbla massor ur näsan på Klara, och i morse när hon var nyvaken hade hon "skällande" hosta tills hon vaknat till.
Ingen av de har feber iaf,  å jag hoppas de klarar sig.
Jag börjar ju på "nytt" jobb i morrn oxå, och gubben ska med bilen på verkstad(ja,igen, den klarade inte besiktningen,morr) och ska sen på info på sitt  nya jobb på "Rehab", allt på en gång som vanligt!
Skit skit, jag får se hur det är med Klara ikväll, på tisdag jobbar Macke kväll så om hon är dålig då kanske hon kan vara hos min farmor på em i 2 h...
Vi behöver friskusbaciller:)

Så till det positiva efter att ha klagat, Macke kom hem lite smålycklig i går, han had eköpt en trisslott i kiosken på jobbet, och skrapat fram 1000:-, hurra!
Inte såå stor vinst, men det högsta vi/han vunnit iaf:)


Nu ska jag fortsätta namnmärka ungarnas dagiskläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback