Ny dator och sista inskolningsdan

Mitt i all midagsstök och mjölbaggesanering levererades vår(Mackes) nya "värsting"dator.
Så nu när Macke kom hem från jobbet vid 21.30 har han lilla julafton:)att han orkar...
HAr köpt genom kommunen, alla (fast?) anställda fick erbjudand eom det i våras, så då tyckte M vi skulle passa på...

I morgon är det sista dagisinskolningen.
Ja Iza var ju färdiginskolad förra fredan, hon trivs så bra på sitt dagis å det går så bra, beröm av fröknarna får hon oxå för att hon är så "stor" och duktig*stolt*

Klara går det oxå bra för, lite kink , och hon sover bara 40 min på dagis, men det tar sig väl(hoppas jag!?)
Hon verkar ändå trivas lillan min, hon har blivit så stor nu ju.

Tycker hela den här veckan svischat iväg, har knappt varit hemma å fått nåt gjort i veckan trots att  tjejerna varit på dagis hela fm.
Men tis+torr har jag simamt på fm, å gjort en del ärenden.
Igår var jag tex på arb.förmedlingen, FK, Kommunen(fick naturligtvis inte tag på den jag sökte) och bibloteket.
Allt det tog ju hela förrmiddan.
Å idag har jag simmat, handlat, varit till mitt nya jobb, satt om blommor städat kyl, och sanerat skafferi..puh!
Känner mig riktigt trött nu.
I morrn ska båda barnen äta frukost på dagis, Iza ska lämnas ca 7.30 och Klara 7.40(senast) , det är de tiderna de ska gå då jag börjar kl 8.
Men i morrn på fm ska jag ingenstans utan var ahemma och kanske städa upp, och ringa några samtal bla till kommunen, har fått lön även fast jag inte arbetar ännu:/

Kommentarer
Postat av: Lene

Kul att läsa att inskolningen går bra. Tror att det kommer att gå bra för E också. Hon är framåt och inte alls blyg av sig. K längtar tills hon får börja äta lunch på dagis. Hon har fått börja gå sina 15 timmar nu i veckan. Båda tjejerna börjar `på riktigt´ nästa år.

Toppen med lön när man inte jobbar. Vice versa för mig. Jag har inte fått lön trots att jag jobbar :(
Å ja! Det är verkligen svisch att jobba och att ha två små och få jobbar jag inte heltid plus att jag har sambon hemma.

Trevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback