Usch!!(Äckelvarning)

Efter att ha härjat på idag på em med att sätta om massa blommor, jaga Klara, tömma& torka ur hela kylen (jag hade spillt ut mjölk för nån dag sen och det luktade urk)

Ja, så var det middagsdags, hade snört ihop en Kycklinggryta och skulel sätta på riset, så då 2 små "flugor" i kastrullen, trodde det var dessa äckliga bananflugor som kryllar i vårt kök(speciellt i går när jag höll på med vinbär) men jag kollade i risburken , såg inget, kollade sen i Grötriset och där krylalde det av äckliga mjölbaggar, och efter noggrann genomgång var det baggar i varenda rispåse*urK
Mjöler&gryner verkar dock ha klarat sig, det stod på hyllan ovanför.
Har kasstat nästan 2 kg vitt ris, grötris, 1 kg råris, dinkelris, potatismospulver, pastasnäckor,och rågkross, har satt plastpåsar runt det aandra och torkat ut hela skafferiet ordentligt, hade lite ättika i vattnet oxå.

Hoppas verkligen vi blivit av med dessa otäcka kryp...och så de äckliga bananflugorna.
Är helt slut nu efter allt i dag, vi stiger ju upp tidigar enu när det är dagisinskolning, å jag cyklar hit å dit, var och simmade på fm idag oxå, och hälsade på mitt nya jobb(börjar ju jobba på måndag)
åsså då sstädat hela kvällen...

Nä nu har jag gnällt klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback