God fortsättning

JAaså är julhelgen över.
Förra veckan var helt upp och ned med jobb jobb jobb...var borta 3 kvällar på rad, sen skulle det hinnas städas lite, baka, fixas inför jul(mat, bak och klappar)
Och på fredagen kom brorsan.

Men julafton var bra, Iza däremot var sur som ättika emellanåt, stundvis var hon superglad.
Vi var i kyrkan på fm och lyssnade på  kören och så var det samling för barnen vid krubban, for sen å tände ljus på mammas grav, hämtade farmor och hem å fixa maten.
Min morfar& morbror kom lagom till Kalle, hade ju tänkt se Kalle, men jag fastnade i köket.

Oj vad vi åt, alla vart mätta å belåtna, och sprickfärdiga, ja inte ungarna då, de åt nån köttbulle& prinskorv, jag åt mest fiskdelen på julbordet:)

Sen var det dags för julklappar, tomten besökte oss aldrig på kvällen, utan han hade smygit här på natten och lämnat 2 paket i Izas strumpa.
Iza var helt i extas när klapparna öppnades, Klara såg mest förskräckt ut.
Iza fick bla en ny fin dockvagn, Dvd:n "Den lilla sjöjungfrun", ett frisyrhuvud, barbie, målarväska, städset mm
Klara fick en bondgård, en fotölj, hund i bur, bok mm

JAg fick oxå lite, en ljusstake som jag faktiskt bytt till 2 lampor(samma pris) ett fint halsband, en våg som mäter kroppsfett, bok, och "Idol" på DVD, klipp från hösten, så jag har suttit å lyssnat och dreglat till min favorit Erik , ja MArcus har jag ju oxå kollat på :)
Just ju , vi fick en "familjejulklapp" av brorsan, en "Sodastreamer", jag tror Marcus blev gladast över den  , Då har han ju tillgång till läsk hela tiden*SUCK*

DEt var en toppen kväll, förutom att jag vid läggdags fick magsjuka och spydde som en gris, brorsan sprang på toa hela natten.
Macke blev dålig på juldan., så vi fick som avsmak på julmaten, har fått kasta en del...
Men sötskerna är kvar, och de blir ju inte dåliga.
Jag har verkligen frossat denna jul, och mår inte ens dåligt över det:) utan njuter denna korta tid av alla godsaker.

hoppla

I väntan på maten & gästerna så hopplar tjejerna på morbror Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback