Jobb idag, men ledig igen

Jobbade faktiskt idag mitt i allt, men det var ett rätt skönt avbrott då man varit hemma nu 4 dar på rad.
Jobbad einte så läng till kl 13 , så jag hann in på stan en sväng, men det var så mkt folka.
Hittade mig faktiskt en fodrad fleecejacka för 95 :-, och 1 par sockar.

Igår var vi ju hos pappa och Inga-Britt och åt, julmat.
Både jag, brorsan och Marcus känner att vi tappa tlite suget på julmat då vi fick magsjuka, jag får frysa in resterna vi har.
Iza har varit pigg, men hon hade magsjuka förra tisdan, och Klara har varit risig sen torsdag, bajsar senapsgul sörja, och kräks upp vällingen flera gånger.
Vet inte hur mkt lakan jag tvättat i helgen, så igår hade jag en _enorm_ tvätthög att sortera å lägga in i garderober.

Iza är lite småbutter stundvis, tror att hon tycker det är jobbigt när Klara  är så gnällig å klängig, å det blir ju jobbig tför henne oxå.
Men de har jullov  så IZa får vara uppe längre på kvällen å se tv å äta gotta med osss när Klara lagt sig.

Jag hoppas Klara är sig själv i morrn, annars ve tjag inte vad.
Stundvis är det som att hon inte orkar vara med, hon ska sitta mkt i famnen och "tafsa"= ha en hand innanför min tröja.,gnäller och skriker mkt, fick inte ens ta i henne tidigare idag, så man vet ju inte om hon har ont, men helt klart har hon blivit påverkad av hösten alla fökylningar& feberomgångar, och så nu risig i magen.
Sen 2/11 har hon gått från att väga 9,1 kg till nu 8,5 kg, och hon är snart 21 mån.
Jag hoppas verkligen hon får hålla sig friskar eunder vårterminen , de är lediga ända till 8/1 så hon hinner vila upp kroppen ordentligt,å jag börjar jobba 4/1 igen, skönt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback