Arbetat i helgen

Fast hemma då:)Tyvärr verkar det inte bli något extraknäckande på OII.
Men jag har målat om i hallen nere, det blev mkt ljusare och fräschare.

Tidigare hade vi gammelrosa tapeter, så det var ganska mörkt och lite svår färg att matcha med annat, så nu målade vi med en som heter "Strand", typ beige, lite grått och trist ser det ut att vara kanske med jag får piffa till det med nåt.

En ny spegel till hallen  måste införskaffas snarast, för den som hängde där har vi satt upp i Izas rum.
Hennes förra brakade ju i golvet, eller över Klara snarare.
Marcus fick sköta ungarna och maten igår medans jag härjade på med måleriet, men idag jobbade han, så jag slog på "Pippi" åt Iza medans jag gjorde klart.

Vi pratade lite jag och M, och vi ska försöka båda två nu  att hålla ihop familjen, eftersom det känts på sistone att vi hållt på att glida isär.

Så hon har haft lite tråkigt idag, men jag körde upp henne på rummet ett tag, där hon annars vägrar leka själv, men det gick ju bra idag.

I fredags hade vi kompisar på besök, både mammor och barn.
Trevligt med lite fika gäster, sällan vi har folk på fika så det  finns massa kakor i frysen sen M fyllde 30.
Det vart lite för mkt för IZa, för hon ville helt plötsligt inte leka med Mika, och sen inte med nån.
Sen lekte hon med Elise iaf,,,,
Hon har lite svårt att leka i grupp nu, två och två går rätt bra, men helst vill hon ju  hänga efter mamma.
Det är så synd att vi inte fått 3h plats på dagiset här i byn, för hon behöver det, jag behöver det.
Men vi har ju öppnis iaf.
Men det är ju så trist när det mest är utlänningar där nu, inte för att jag har nåt emot de, men på eftermiddagarna har det nästan blivit deras samlingspunkt.
Förut hade ju Iza sin kompis Smilla att leka med  men de flyttade:(

Bäst att jag passar på att duscha medans ungarna sover, Klara vaknar väl snart igen, senaste kvällarna har jag inte lyckats söva om henne, men oftast somnar hon om efter en sluring tisse.
Hon är lite snuvig, så hon vaknar ganska ofta på natten nu.
Typiskt så har jag fått ont i halsen idag, jag hoppas det försvinner fort!!!

I morrn ska vi till BVC och se hur stor lilla damen blivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback