Hemmadag

i dag.
Det känns som att det är längesen vi bara var hemma en hel dag, iofs brukar vi det på onsdagar då öppnis har stängt, men senaste onsdagar har jag varit iväg och simmat&handlat.
Men Marcus jobbar idag(13.30-21.30)

Så jag gjorde bort att simma igår på fm, efter jag varit hos tandläkaren och lagat 2 tänder för 1224kr :(
Var in på Lindex oxå då jag hade en check på 50:-, och kors, jag köpte inget till ungarna, utan en kofta åt mig själv:-)

På em igår promenerade vi till öppnis.
Det var ju alla hjärtans dag igår, så Iza ritade massa hjärtan på ÖF, och så var vi upp till Gammo och lämnade korten till henne och KAj.
Iza fick en ask med chokladhjärtan.
Jag fick faktiskt en cd-skiva av Marcus, Absolute Love.
JAg köpte inget åt vare sig karl eller ungar, hade tänkt men det blev inte...
Jag tycker jag tänker mkt utan att det händer nåt numer ...

JA så idag har vi varit själva, och varit hemma, då båda töserna är förkylda.
Men jag är ju lite knäpp, jag klarar inte av att vara hemma och bara ta det lugnt, jag känner mig "onyttig" då.
Det finns ju alltid nåt att göra, och jag tycker jag städar och plockar jämt, men det är ändå inte särskilt städat och rent,  men så länge det inte ligger masa grejer på golvet är jag nöjd.
Fast med 2 barn i huset är det ju alltid grejer på golvet.

Så idag har det blivit dammsugning, bakat Rågfrallor+kanelbullar(som jag nästan brände), stekte ett lass "nyttiga" plättar till Iza som jag frysit in, perfekt lunchmat.
En liten promenad vart det oxå.
Jag kan visst inte koppla av och bara vara med ungarna, utan det blir alltid att jag grejjar på i köket, men det är väl en yrkesskada.
Jag skulle gärna jobba en dag/kväll i veckan bara för att det är kul, och få känna sig "nyttig".

Bullarna gick att äta trots att de var välgräddade, vi har just provsmakat!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback