Liten men naggande god

är Klara.
VAr på BVC med henne i dag , och vid 10 ½ mån väger hon 8110g och är 70 cm kort:)
Iza var 70,5 cm och 8510 g vid samma ålder.

Men nog tror jag hon får i sig ändå,hon äter ganska mkt tycker jag, och så  rör hon   sig ju så mkt nu när hon kryper för fullt och nästan går längs rumsbordet.
Jag ammar henne ännu litegrann, men jag märker att vissa anser henne vara för gammal för det, och speciellt nu när hon inte är så stor, men nöjd och glad är hon ju, och det är ju huvudsaken.

Tog en promenad till öppnis på em, det var så soligt och fint idag, men lite kyligt.
Där bjöds det på tårta(igen, förra veckan var det tårta 2 ggr)
Idag fyllde en tjej 3 år och en annan familj hade fått uppehållstillstånd, så det firades.
Så i morrn blir då en fika fri dag för Iza, man kan ju inte äta slisk varje dag heller:-)

Kommentarer
Postat av: Lene

Tror att Ella kommer vara ungefär i samma klass som Klara när vi ska iväg och mäta och väga. Liten men naggande god alltså!

Oj! Vad ofta ni får tårta på Öppnis. Ska jag säga :) som sitter och vräker jag i mig Toblerone som finns kvar efter semestern. Så gör jag alltid när sambon är borta och jag är ensam. Tjejerna sussar i dubbelsängen.

Postat av: Mia

Hehe, gott med toblerone, klart man ska passa på när man är själv:)
Jo, det har ju blivit en del tårta på ÖF, men det är de utländska familjerna som bakat och bjudit, och så blir de nästan förnärmade när man avstår:/
Och i fredags var det Agneta som bjöd för hon fyllde 50 år då./Mia

2006-02-13 @ 23:18:43
Postat av: Åse

Oj tårta! Det var inte illa, är det barnets föräldrar som tar med sig eller är det ÖF som bjuder?

Jag är lite trött på att vår ÖF bara enbart erbjuder fikabröd. Jag menar hur svårt kan det vara att köpa in vanligt bröd, smör och ost/skinka?? Särskilt irriterande är det ju då jag försöker bli av med lite extra kilon ju...

2006-02-14 @ 18:35:56
URL: http://didriksson.nu
Postat av: Mia

Nä det är barnens föräldrar som bjuder(hittills är det de utländska familjerna som bjudit), och det är ganska sliskiga tårtor och bakverk som Baklava, men så länge jag ammar å inte kan äta mjölk och ägg är det lätt att motstå, det blir svårare sen....

JAg tycker oxå att det är lite tjatigt med bulla och sånt, ok, skorpa, rån och digestive+smör finns alltid, men jag tycker IZa sätter i sig massor för att bli mätt(ibland har jag haft med Pizzabullar till henne)/Mia

2006-02-14 @ 19:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback