Sjuka tjejer

Töserna är förkylda, speciellt Iza, hon vaknade fler agånger i natt och snörvlade och hostade, så jag var upp några gånger.
Vid 3-tiden sa jag faktiskt åt henne att komma och lägga sig hos mig och Klara, Marcus sover ju i soffan...
Kalra har vaknat titt som tätt och gnällt och varit svettig när hon sover i min armhåla, men jag ger henne tissen så somnar hon om.
Jag orkar inte riktigt "vänja" av henne än med nattamningen.

Jag var iväg och simmade idag när tjejjerna vilade, 60 längder blev det, skönt!

Sen bar det iväg på kalas hos min morfar som blev 79 år idag.
Iza hade ställt in sig på att följa, egentligen var hon för risig för det, men vi for en stund.
Naturligtvis vart det ju gnäll och skrik , men hon lugnade sig efter en stund, smakade 2 skedar tårta bara.
Ingen aptit alls har lillgumman.
Iza blir så himla liten och ynklig när hon är sjuk, jag kände mig lite rutten som hade tagit med henne trots att hon är febrig& förkyld, hon var alldeles blek när vi kom hem.
Klara däremot är mest busig.
På lördag fyller min mormor år, men om IZa är så här dålig då , så får hon inte följa med, då gammelmormor bor på äldreboende.

I morgon måste jag på stan och hitta någon fin 50-årspresent till pappa(jo, det är himla mkt kalasande nu)
Ibland är det faktsikt bra att Marcus är ledig/arb.lös, för då blir vissa saker lättare för mig:)

Kommentarer
Postat av: Madde

Oj, vad ni kalasar!Tyckte korgförslaget som du fick på Aff var kanon! Det ska jag själv komma ihåg nästa gång någon fyller år och man inte riktigt vet vad man ska ge.

Krya på er! Vi ska iväg till svärisarna nu och jag gruvar mig lite. Jag som annars är tål det mesta hade en liten dispyt med svärmor under jul. Jag fräste ifrån när det blev alldeles för mycket av de goda råden hur barnen ska skötas. *Nervös*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback