Uttråkad

var Iza i helgen, det blev ju smällkallt, så det gick inte alls att gå ut på söndan, trodde inte på måndagmorgon heller att vi skulle ta oss till öppnis, då deet var -30° på morron men vid lunchtid var det "bara" -13 så det vart en promenad till öppnis.
Många tycker att jag är tokig som går fram och tillbaks till stan ca 3ggr/vecka, men det är ju mitt sätt att hålla mig i form och få röra på mig, och så är det smidigare att gå än att ta bussen, behöver vi handla eller nåt så tar vi bilen om M är ledig, men annar går vi:)

Simmar gör jag 2ggr/vecka för att få lite ro oxå, men det krävs ju mer planering, men Macke är "ledig" så pass mkt ändå, men han blir ju så lat och oengagerad i allt, jag tror ibland inte att han bryr sig om nåt annat än den där j*vla  datorn, och får det till att jag gormar som höll på att spackla och tejpa idag så att vi(jag) kommer igång med målningen av hallen snart.
(Eg borde han få vara hemma och ta hand om båda barnen och hushållet, men jag är rädd att Iza blir ännu mer uttråkad då hon inte går på dagis,, för Macke skulle nog aldrig sätta sin fot på Öppna förskolan)

Men på lördag har han lovat att ta ut Iza i pulkan så jag får måla, Klara sover middag under tiden.
Idag sov hon 3½ h, men hon härjar ju så mkt när hon är vaken:)
Fast hon är ju _mkt_ lugnare än vad IZa var i samma ålder, men IZa tar ju fortfarand emkt energi, så Klara kommer som inte fram, det är när Iza varit borta man märker Klaras utveckling bättre.
klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback