Arga...

tycker jag vi är hela tiden i den här familjen.
Vi är väl inte arga hela tiden, utan ilsknar till och exploderar, sen efter ens tund har det värsta gått över.
Funderar starkt på att börja äta Rosenrot(naturmedel som ska vara bra mot ilska, stress och öka koncentrationen)

För ibland tycker jag bara att jag är arg på IZa, hälften av gångerna handlar nog om mig, att jag inte tar mig tid/orkar lyssna ordentligt på henne, eller så är jag i grunden irriterad på Marcus, spec när han ligger till kl 12 på dagarna.'

Och Marcus , han har mkt mindre tålamod än vad jag har när det gäller Iza, så idag var typ alla arga på alla, och man säger ibland fel saker.
Tror det blir för mkt i huvet för vår 3½-åring.

Iza är ju lite trotsig nu oxå, och skrikig.
Lite har hon väl lugnat sig, men jag blir fullkomligt tokig ibland när hon inte alls lyssnar, och att man får tjata så förbaskat, och så detta spring på nätterna som gör att ingen får en hel nattsömn, och så sover vi för länge på morgnarna så dan blir konstig.

Det verkar då vara kört med dagis innan augusti, så det är väl bara at t gilla läget och göra det bästa av situationen.
Det är sorgligt att säga, men jag känner att jag inte har tid/lust/ork att roa henne hela tiden, för nu kan hon helt plötsligt inte leka själv som hon gjorde förut, och så surrar hon ju hela tiden.
Men hon är ganska charmig, och en aning svartsjuk igen på Klara gissar jag.
För ofta sover Klara i vår säng på nätterna, och det sticker väl i Iza.
Det är f-n inte lät att göra alla glada å nöjda, framförallt när man själv inte känner sig glad alla gånger.

Marcus är ju hemma rätt mkt i väntan på jobb, och det är påfrestande, det är inte ett normalt liv.
Ok, ibland är det ju skönt att han är hemma, å nu har jag börjat simma , försöker komma iväg 2ggr/vecka och simmar ca 40 min, det är sååå skönt och avkopplande att få "smita" iväg en stund.
Jag mår så mkt bättre av det.
Har dragit ner på sötsaker oxå, och hoppas det gör att mitt humör blir ngt bättre.

Nu är det färdiggnällt.
Till helgen ska vi(jag) måla om data/lekrummet, och då ska Iza få vara hos morfar & Inga-Britt, tror det blir toppen för henne, då hon får all uppmärksamhet, det behövs nog nu.
Iza vill ha mkt ömhet ,uppmärksamhet och bekräftelse, så det blir nog toppen till helgen!!

Kommentarer
Postat av: Bi

Hej Mia
Jag blir tårögd, ja nu trillar tårarna. Rörd och berörd av det du skrivit.
Jag förstår dej och känner igen en hel del.
Om man är trött själv. Inte får den där sömnen man så väl behöver natt efter natt. Då har man inte den fulla styrkan man så väl behöver för att klara dagen.
Jag tycker du är så himmelens duktig. Många gånger undrar jag: Hur orkar du?
Alltid lika pysslig. Du bakar, lagar mat å donar. Tar dina stunder med barnen, ute å hemma.
Rosenrot äter jag. Vet inte om det hjälper. Jag har det ju rätt lugnt nu för tiden. (utom på jobbet då) Men jag tror på det naturmedlet.
Sedan att du simmar. Kanon, kanon.
Se till att du får de där stunderna.
Å sparka igång Makke om å när det behövs. Datorn går att ersätta men det går inte du!!
Jättekram till dej /Bi

2006-01-26 @ 09:10:09
Postat av: Tess

Hej tjejen. Ja du det låter lite som här hemma... Funderar också lite på att börja använda rosenrot. Kanske funkar det... Hojta till om du provar. kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback