Tisdag 25/7

Idag har det varit ganska skönt väder  , ca 19-20 ° och solen har visat sig lite.
Så vi bestämde oss för att knalla in till stan till den stora lekparken (före det hade ajg massa tvätt att vika, blir ju lite tvätt när man varit borta)
Klara sov så jag kunde gunga Iza, hon har ju inte lärt sig gunga än, och är inte så intresserad av att lära sig heller:/
Vi träffade en tremänning till tjejerna ,så Iza fick nån att leka med.

VAr sen upp till min farmor som bjöd på nybakta bullar och jordgubbar.
Klara verkligen älskar jordgubbar, hon mumsar friskt, hoppas jag får tröjan ren bara...

VAr in på lindex och fyndade, det var ½ reapriset på vissa grejjer.
Jeans till Iza 45:-, och röda galonisar till Klara för 52:-, helnöjd!
Det börjar vara dags att handla lite kläder inför dagisstarten, fick nästan ångest när jag insåg att vi börjar skola in på dagis om 3 veckor.

Tjorvig har hon varit 2 dar nu Klara, har bara vilat middag 30-40 min, och skittrött tidigt på kvällen istället, men jag höll henne vaken ni kväll iaf.
Igår var hon vaken mellan 00.30-01.30 och var jättarg, försöker ju sluta amma, har inte ammat henne till sömns på 2½ v nu, nu gäller det bara att vänja bort natt amningarna, men det är svårt , spec vid kl 4& kl 6 på morron, vill ju ha min skönhetssömn:) Men det är väl dags att ta det kriget snart......(vi bara skjuter på det:)

Iza har varit "snäll" och skötsam idag faktiskt, men iväll fick jag tjata och bli arg på henne, och hon var arg och gastade och hade sig, gormungen...det värsta är att hon är så lik mig i humöret, och jag har kommit på mig själv med att var en riktig skrik & gnäll morsa, förstår inte de som klarar av att behålla lugnet när ungarna är tjorviga , jag blir tokig...
Men när jag fått skälla lite är allt bra igen..

Nä bäst att gå å sova nu, Macke ska upp tidigt.
God natt!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hur blev det med dagis? Har ni två olika till barnen? Vi har 2 olika till Smillus och Dogge. Fick in Smilla på det vi ville, men inte Dogge. Han står först i kön, så jag hoppas vi får honom dit snart. Känner igen det där med humöret. Jag gruvar mig för hur det ska gå när 3:an kommer, men intalar mig att allt blir bättre när de börjar dagis och jag får lite tid för mig själv.

2006-07-26 @ 22:01:31
Postat av: mia

det blir 2 olika dagis, tyvärr.
Iza kom ju in här i Björns( alla hennes kompisar går ju där oxå, Iza & sebbe på samma avd, huj vad de ska bråka)
Klara ska gå på Stranden, men vi står ju i överflyttningskö, med ca2-3 före oss.

Iza har varit i lilla tonåren ett tag nu känns det som, Macke frågad eom hon fått mens:)
Nu har hon lugnat sig lite, men å vad man måste tjata ibland...
Hoppas ni har det bra, och att det e bra med maggen:) //Mia

2006-07-26 @ 23:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback