Då var midsommar över

Så var midsomamr till ända.
Vi hade det rätt trevligt här på fredagen.
Var först vid Norrigården och hade pickninck och såg när folk dansade runt stången, jag försökte mig på att binda krans men misslyckades totalt:(
Mörka dundrande moln fick oss att fara hem tidigare, tur att MAcke hann komma och hämta oss(han hade jobbat till kl 14)

Midsommar

Min farmor(som vi kallar "gammo")och hennes gubbe Kaj bjöd vi hem på mat, som tack för att de satt barnvakt när jag jobbade förra veckan.
Sill potatis& nubbe till förrätt, sen grillad fläskfile', p-sås& gratäng , mums.
Fick inte tag på jordgubabr, så det blev glass och varma hallon sitället.
Lite vin blev det oxå, riktigt trevligt hade vi.

Midsommardagen gjorde vi inte så mkt, grillade med grannarna på kvällen, kanonfint väder var det på kvällen, riktigt varmt och skönt.

gammo och tjejjerna
Gammo och tjejjerna




     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback