Onsdag 29/3

Ja helt plötsligt har halva veckan gått.
Fick hem Iza på måndag kväll, hon var alldeles uppspelt på nåt sätt, men glad, och glad över att få vara med Klara igen.
Trots att det kändes tomt utan IZa , var det rätt skönt att vila öronen från hennes surr:)
Storstädade sovrummet,  sorterade leksaker i hennes rum och bakade Chokladfyllda havreflarn på söndan, helt i lugn och ro:)

PÅ söndag kväll åkte jag på mjölkstockning tror jag,var lite öm och hård under vänstra bröstet, ammade och duschade på det.
Men sen natten mot måndag hade jag värsta frossan, och när jag steg upp vid halv 9 tog jag mig knappt upp var helt däckad, ont i kroppen och mådde illa.
Det var bara att lägga sig igen,,huu vad obehagligt det var.
Men m h a vila, tabletter och amning mådde jag sen mkt bättre, så jag gjorde bort att måla den rosa väggen i lekrummet innan Iza kom hem, här är resultatet:
(Hade eg velat ha samma rosafärg som blommorna på gardinen, men nu vart det matt rosa istället)

Målat



Idag har vi varit hemma och skrotat på, Macke jobbar för 3:e kvällen på rad, så jag for iväg och simmade en sväng på fm, Klara sov ändå.
DEt såg ut att vara så skönt ute, men det blåste isvindar, hu.
Så det blev ingen lång utevistelse.
Har bakat mjölk&äggfria muffins inför lördagens 1-årskalas, Klara måste ju få nåt att fika på sin födelsedag:)
Tjejerna har dansat lite framför tvn oxå, Klara har vekligen börjat digga musik, skitsöt är hon:)
     (klicka på bilderna)

Och nyaste lätet, när hon ser en hund säger hon" Bov bov", och 2 gaddar har ploppat upp, totalt 9 st nu,
kryper gör hon än, hon är för feg och vinglig för att släppa taget och  stå.

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad fint det blev! Jag gillar gardintyget skarpt och färgen också. Såklart! Vi har nästan likadan i tjejernas rum.

Förrestem, tack för tanken om jobbet, känner mig _nervös_! Dels för intervjun och dels om det blir jobb. Jag har inte jobbat på riktigt på snart två år!!! Året innan Ella sprinvikarierade jag och var heeeelt utan ansvar, nästan i alla fall.

Postat av: Tess

Hej hej.. Åh vad läckert det blev i rummet... skitsnyggt.
Kommer du hit o målar lite också ;-)

2006-03-30 @ 20:56:11
URL: http://tezzan.blogg.se
Postat av: Sara

Vad du är flitig som målar och syr gardiner och har dig! Det är i alla fall jättefint! :-)

Stellas senaste ord är också "bovbovbov".. fniss!

Tänk, imorgon har ni ettårsdag!

2006-03-31 @ 14:10:19
URL: http://snigelina.blogg.se
Postat av: Maja m. Axel, Hjalmar &Signe

Måste stämma in i kören! Det blev jättefint!! Och var har du fått tag på gardintyget? ;o)

2006-04-01 @ 21:06:54
URL: http://majabaja.blogg.se
Postat av: Mia

Tackar!
Gardintyget är från Åhlens, eg är inte det där min stil, men jag blev helt såld på det, och ceriserosa & limegrönt går resten av rummet i/Mia

2006-04-01 @ 21:21:32
URL: http://nilberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback