En tur till vårdcentralen

blev de tidag med lilla gnäll-Klara.
Hon har vaknat flera gånge ri natt, och i går kväll och i morse väste det från bröstet och hon lät så ansträngd när hon andades.
Så det blev en tripp till VC.
Efter många om och men kom läkaren fram till att det _kanske_ är en lindrig form av förkylningsastma, och kom fram till att nån medicin kan behövas och frågar mig vad jag vill ha av bricanyl och kortison, jag tycker det är läkarens uppgift att bedöma det....
Hur som helst skrev han ut Pulmicort och airomir(luftrörvidgande).
Så det var bara att knalla upp på stan till apoteket och lösa ut grejjerna, 310:- gick det på, men först gjorde vi ett stopp hos min farmor som bjöd på Oxpytt till lunch.

När vi kom hem höll jag på att svettas ihjäl om fötterna, hade på tok för varma skor, och sandalerna jag har är för  hårde så jag får ont i vristerna, de passar inte för långprommis...
Det blir till att handla nya dojjor.

Klara har då fått en dos astmaspray och det verkar ha hjälpt, hon har inte varit lika gnällig heller,, får se hur natten blir bara.

I morrn jobbar Macke sista dan här i stan,slut på långviket, lite trist då det varit skönt då han gått på schema och haft nära till jobbet.... me men, nu är det sjukhuset som gäller igen.

Uppdate: Nu låter Klara inget alls, så det had ekanske räckt med vanlig hostmedicin för att bli av med rosslet, nåja nu har vi ju medicin att ge om hon börjar väsa  nåt mer.

Kommentarer
Postat av: Lene

Skum läkare! Såklart är det läkarens uppgift att bedöma vilken medicin patienten ska ha. Fast ibland undrar man hur vissa läkare är funtade. Vi har varit flera gånger till doktorn med hostig Klara och aldrig har vi blivit erbjudna sådana mediciner, bara flytande Bricanyl och Mollipect. De har inte hjälpt ett dugg.

Gnällde in mig till barn efter nästan 2 års hostande och då konstaterades att hon har infektionsastma och vi fick inhalationsmediciner på en gång.

Nu kanske du inte behöver svalare skor än på ett tag. Vi var till Smörblomman idag och både jag och Klara frös. Vi hade behövt vantar och varmare tröjor. Från + 20 till nästan frost. Vilken skillnad!

Trevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback