Fredag idag, och mkt tankar i huvet!

Idag blev det sovmorgon till kl 9, men inte  var jag piggare för det, snarare segare, jag är så seg på förmiddagarna, världens tristaste mamma som sitter vid datorn ½-1 h  istället för att roa barnen....

Det var så grått och trist här på fm.
Tog oss tills tan en sväng, skönt att promenera,.
Så lite modevisning på gågatan, mkt folk i farten, köpte en jättesöt klänning på lindex åt Iza som hon ska få på torsdag´morgon då hon fyller 4 år:)
Fika hos gammor som vanligt:)

Marcus hade fått schemat för sommaren nu, och det såg inte alls kul ut, huuu, han jobbar from  19/6-27/8, och har som längst 4 dar ledigt i sträck, jippi*not*
Så vi funderar på om han ska ta lite pappadar i juni för att  få vara lite ledig utan att behöva passa telefon  hela tiden.

 Jag har ju blivit tillfrågad om jag vill jobba på "O2" lite i juni, och kommer troligtvis och göra det iaf 1 vecka isf 2, för det skulle vara kul om vi kunde göra nåt hela familjen, ev åka nånstans(man blir ju knäpp av att bara vara hemma annrs) istället för att den ena bara ska jobba å den andra vara hemma.
Ska nog jobba nästa lördag, det ska bli kul, lite pirrigt är det ju, då jag inte har jobbat sen förra vintern.

HAr ett litet problem, har ju inte jobbarbyxor att ha sen jag gick ner i vikt :/

Tog fram min cykel i dag, kunde inte cykla nåt förra sommaren då Klara var liten bebis, så nu längtar jag efter att cykla, men då är ju däcket paj+att kedjeskyddet är paj,, funderar på att köpa nu cykel(kommer ju cykla till jobbet sen i höst) och ev en cykelkärra när skattepengarna kommer...
Men velig som jag är vet jag inte om jag bara ska byta däck på cykeln jag har, el satsa på en ny lite bättre cykel?

Usch, räkningsdags är det ju oxå, men har inte "idats" göra räkningarna idag, gör det i morrn istället...
HAr skrivit på nytt elavtal oxå, men isf BEAB tog vi nu hos Skellefteåkraft, och jag hoppas verkligen det ska sänka vår elkostnad lite, vi verkar ju förbruka hur mkt som helst, 1716kr(hos Beab) för bara April mån....

Dags att nanna snart, ska på gratis bio i morrn med Iza och grannen och se på "Svärdet i stenen" , redan kl 11 börjar den*mitt i lunchen*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback