Kallt idag

Idag har det varit riktigt kyligt, och blåsigt, snöat & haglat har det oxå gjort*brr*
Det var annat för en vecka sen då vi gick i shorts.
Vi tänkte ju bege oss till öppnis idag, hann inte på fm, så vi satsade på em, men då ringde Agneta (som jobbar på öppnis) och sa att hon var tvungen att ha stängt på em,  jättegulligt att hon ringde så vi inte var dit i onödan i blåsten.

Så vi har inte gjort så mkt idag, bakade iofs "Mellisbullar" med russin&aprikoser i, måste ju aalltid ha nåt att göra:)

Klara är fortfarande lite förkyld mest snorig nu, vet inte om det är Pulmicorten som hjälpt mot rosslet el om det ändå gått över...
I lördags jobbade Macke så vi tjejer var hemma, städade lite och bakade Rågkex(typ nyttiga melliskex) de blev bra, jättegoda till te.
Gjorde Kolakakor oxå, men de blev lite välgräddade....
Kvällsnöjet mitt var att färga håret när ungarna somnat:)

Söndag var jag och simmade på fm och upptäcker att de ska stänga av själva simbassängen from 15 maj tom 26 juni,,,skit vad sur jag blev ,det är ju 1 ½ mån man går miste om.*morr*

Sen drog vi iväg till luleå, var en sväng,(ok, några timmar:) på storheden och handlade lite mat +lite annat smått och gott, men inga skor hittadee jag:(
Vidare for vi till pappa & Inga-Britt, och firade att hon fyllt år, köttgryta&ris fick vi där &Jorgubbstårta(mmen jag och Klara kunde ju ändå inte äta tårtan)
Man var lite lagomt trött igår kväll:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback