Kalas och shopping mm

Igår, lördag var vi på kalas hos grannen Sebastian(Izas kille) som fyllde 4 år.
Ungarna lekte och festade loss på Pannkakstårta å massa annat slisk, jag fikade oxå på tok för mkt, så vi var alldeles sockerstinna när vi gick därifrån.
Å då var det bara at tpacka sig i bilen, för vi hade blivit bjudna på middag hos pappa och Inga-Britt (de var i stugan)
Så då sklyndade vi till "Storheden" först för jag skulle kolla på en overall åt Iza, och jag fyndade , en overall för ½ priset, 200 kr betalade jag bara, helnöjd, ljusbryn är den(ska lägga upp bilder i morrn)
Damen själv ville ha en knall-rosa overall, men där stoppade jag....
Viköpte lite handskar å sånt oxå, och jag hittad efaktiskt bruna byxor och en randig fin tröja.

Sen stressade vi igenom Ica Maxi innan vi till slut i mörkret tog oss till stugan.
Åt gott och fikade alldeles för mkt där, Iza var trött  och klängig, och Klara busig.
Iza stannade där över natten och jag och Klara for hem vid kl 22, mörkt som attans var det, nästan lite läskigt där längs skogsvägarna.

Väl hemma åt jag mer godis å såg film.
Har känt mig jätte konstig idag, inte alls haft nån matlust och haft allmän sjukdomskänsla i kroppen å varit seg, sockerbakis kanske??
Det blev nog för mkt av det goda igår...

Å det blev det nog för Iza, för lite vanlig mat å för mkt slisk, och så är hon lite förkyld, så hon hade spytt inatt när hon sov över hos Morfar& I-B, lillgumman min...
Men nu hemma är det inget fel på henne, lite förkyld bara, Klara med, men de får då gå på dagis i morrn, Klara har knappt varit nå på dagis.
Dessutom ska Macke på Arb-förmedlingen å bråka i morrn, åh det är så tjafsigt med alla regler och allt, sjukhuset påstår att de inte fått tag i han och då ska A-kassan sänkas i 45 dar...........
Å jag har inte fått igång min stämpling än, å jag har jobbat i 7 veckor!!

Så jag hinnerinte få nån A-kassa denna gång för alla dessa regler och papper som ska skickas hi tå dit.
Tur att jag jobabr 75% iaf så att jag ändå klarar mig på lönen.

Dags att gå och sova så man orkar med veckan, denna helg gick så otroligt fort, har iaf hunnit putsa rumsfönstrerna idag iaf:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback